Footprint – Atej Tutta
Footprint je nastal kot rezultat dveh praks: rekonstrukcije in zvočnega terenskega snemanja na območju Partizanske bolnišnice Franja. Avtor v projektu obravnava surovost narave, ki je partizanom omogočila skrivanje bolnice in njenih dejavnosti pred sovražnikom. Takšen prevod narave v zvočno instalacijo se formalno osredotoča na to, kdo je poslušalec in kdo je poslušani, oziroma na to, na kateristrani zgodovine je bil.
Dvajsetminutni prehod se prične na točki, kjer so partizani od domačinov prevzeli ranjence, in konča tam, kjer je danes rekonstrukcija bolnišnice. Pot, po kateri so partizani na nosilih prenašali ranjence, je struga hudournika, ki je precej zahtevna zaradi skal in vode. Posnetki so nastali ob potoku na dan, ko je bilo sončno in malo vode. Razmere, v katerih so se gibali partizani, so bile raznolike: nizke temperature pozimi, slabo vreme …
Zvočni posnetek je narejen s hibridnim mikrofonskim sistemom v tehniki surround 4.0 in z dvema dodatnima kanaloma, ki sta prispevala k večjemu fokusu v miksu. Instalacija je predvajana v sistemu zvočnikov surround 5.0.
Tutta je na beneški Akademiji likovnih umetnosti (Accademia di Belle Arti di Venezia) magistriral ter medletoma 2009 in 2014 tudi poučeval kot izredni profesor. Dejaven je na več umetnostnih področjih; ustvarja scenografijo in videe za gledališke in plesne predstave, oblikoval in kuriral je razstave drugih umetnikov, njegove filme pa so predvajali na vrsti domačih in tujih festivalov. Sodeloval je z režiserji in s koreografi, kot so Eduard Miler, Jeroen Verbruggen in Vinko Möderndorfer.
Po festivalu ostaja zvočna instalacija na ogled do 19. junija 2022 v odpiralnem času muzeja:
PO: zaprto
TO–PE: 9.00 do 15.00
SO–NE, PR: 10.00 do 17.00